Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Η παιδεία και η ενότητα (Μέρος 2ο)

 Η γενική παιδεία μπορεί να θέσει τις βάσεις για την τεχνική ανάπτυξη της παρατήρησης και του συλλογισμού. Ένας άνθρωπος που θα πάρει την στοιχειώδη παιδεία μπορεί να κατανοήσει τους βασικούς κανόνες της λειτουργίας του σώματος της κοινωνίας στην οποία ανοίκει όπως επίσης μπορεί να κάνει παρατηρήσεις σχετικά με αυτές τις γνώσεις που θα πάρει. Ακόμα κι αν δεν αποκτήσει κανενός είδους ειδίκευση, μπορεί να παρατηρεί.  Και καλλιεργώντας την παρατηρητικότητα του μπορεί ένας άνθρωπος να προχωρίσει βαθειά μέσα στο πραγματικό. Αν οι άνθρωποι που πέρνουν ανώτατη μόρφωση καταφέρουν να ελευθερωθούν από την αλαζονεία της γνώσης και προχωρίσουν στο επόμενο σκαλοπάτι που είναι, μέσω των γνώσεών τους, να βοηθήσουν το σώμα της ανθρωπότητας που υποφέρει, τότε η γνώση θα έχει εκπληρώσει τον αληθινό της στόχο. Όσο για τους πολλούς που αποκτάμε μια πιο μέτρια μόρφωση μπορούμε να ελευθερωθούμε από την μειωνεκτικότητα μας και να προχωρήσουμε βαθύτερα στην ζωή που μας συνδέει με κάθε τι.

Σήμερα μέσα σε εκατομμύρια τάξεις όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, εκείνο που αναπτύσεται είναι συνήθως η ανία. Οι μαθητές αντιμετωπίζονται σαν σεντούκια που πρέπει να διαφυλάξουν γνώσεις. Και πουθενά δεν γίνεται λόγος για τα ουσιώδη προβλήματα της ανθρωπότητας που συνεχίζουν να εξαπλώνονται σε όλες τις κοινωνικές τάξεις και τις φυλές της Γης. 
Καθίσαμε στα θρανία για 16 χρόνια (το λιγότερο) και δεν μας μίλησαν ούτε μία ώρα για το πως θα αντιμετωπίσουμε την πλεονεξία μας, την επεκτατικότητα μας, τον θυμό μας, την αδιαλλαξία μας και την απληστία μας. Πόσο βασική μπορεί να είναι η παιδεία στο δημοτικό αν δεν μας διδάσκει τον σεβασμό μας προς τον κόσμο που εκτείνεται γύρω μας; Αλλά οι δάσκαλοι, είναι τουλάχιστον μια γενιά πίσω από τους μαθητές τους και εκείνοι δεν διδάχτηκαν επίσης ποτέ κάτι παρόμοιο. Και ο κόσμος συνεχίζει να αισθάνεται καλλιεργημένος εάν παρακολουθεί τα καλλιτεχνικά και θεατρικά δρώμενα που του προσφέρονται ενώ δεν αντιλαμβάνεται τίποτε πέρα από τον κλειστό του κοινωνικό κύκλο. 
Kalliopi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου