Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Τι σημαίνει γνωρίζω; (Μέρος 1ο)

 Γνωρίζω σημαίνει θυμάμαι; Η γνώση είναι κάτι που σχετίζεται με το παρελθόν μου; Και θυμάμαι σημαίνει πως κατανοώ πλήρως αυτό που θυμάμαι και πως η θύμηση βρίσκεται σε μία κρυστάλλινη σφαίρα που τα πάντα βρίσκονται αποτυπωμένα με σαφήνεια;
Έχω μπρος μου ένα λουλούδι μέσα σε μία γλάστρα. Πως θα το προσεγγίζω θέλοντας να το παρατηρήσω σε βάθος; Ψάχνοντας ίσως τα βιβλία βοτανολογίας. Αυτός είναι ο ένας τρόπος που σημαίνει πως  κάποιος πριν από εμένα παρατήρησε το λουλούδι και κατέγραψε τα χαρακτηριστικά του. Ψάχνοντας λοιπόν και εγώ στα βιβλία ή στο Ίντερνετ, έχω την εντύπωση πως ερευνώ το λουλούδι. Όταν βρίσκω τις πληροφορίες που χρειάζομαι ολοκληρώνω την έρευνά μου κατατάσσοντας το λουλούδι σε μία μεγάλη κατηγορία φυτών. Αυτό όμως συνιστά την γνωριμία; Με αυτόν τον τρόπο, εφ΄όσον όλα τα φυτά έχουν μελετηθεί γύρω μας, δεν υπάρχει και πολύ ενδιαφέρον να ασχολούμαι με κάτι τέτοιο.
   Ότι χρειαζόμαστε για τις εργασίες μας τα βρίσκουμε στις βιβλιοθήκες. Πολλές φορές μάλιστα δεν κάνουμε ούτε καν αυτόν τον κόπο, νιώθοντας πως εφ΄όσον είναι κάπου καταχωρημένα, αν τα χρειαστούμε θα τα βρούμε. Άρα όλη μας η ανάγκη να γνωρίσουμε, περιορίζεται στο να κατατάξουμε μέσα στον μικρόκοσμό μας αυτό το οποίο θέλουμε να γνωρίσουμε. Να το βάλουμε σε μία κατηγορία. Να το αποθηκεύσουμε και να το έχουμε κάπου πρόχειρο και όταν χρειαστεί να ανατρέξουμε σ΄αυτό.  Αυτή την διαδικασία την θεωρούμε γνώση.
Kalliopi


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου